Jaunākais

Pirms 5 gadiem NAV bija pieeja slepenai informācijai

Līdz 2010. gadam viss bija nopietnāk

Pirms 5 gadiem NAV bija pieeja slepenai informācijai, un darbiniekiem bija lūgums to „neizmantot”. Ja NAV bija kādas aizdomas, ka Jūs iespējams krāpjaties, tad līdz 2010. gadam viņi varēja iegūt par Jums slepenu informāciju tādos veidos, kā pat policija nedrīkstēja darīt. Administrācija varēja iegūt slepenu informāciju par Jums un Jūsu ģimenes locekļiem visdažādākajos veidos, ieskaitot arī telefona sarunas un interneta pārlūkošanas vēsturi.

2010. gada novembrī, kad šī informācija tika atklāta, Valsts komunikāciju pārvalde par to daudz diskutēja un sauca par „juridiski problemātisku” kārtību. Izcēlās skandāls. Nkom (Norwegian Communications Authority) centās „aizbāzt caurumus”, caur kuriem NAV ieguva slepenu informāciju par saviem klientiem.

Tikai instrukcija

„Kā zināms, NAV 2010. gada beigās, 2011. gada sākumā aicināja savus darbiniekus neizmantot vairs spiegošanas sistēmas, taču līdz 2010. gadam viņiem bija atļauts tās izmantot, ja aizdomās tika turēts kāds krāpšanas gadījums,” stāsta Nkom direktore Elisabeth Sørbøe Aarsæther.

„Vēlāk piekļuve Datu uzglabāšanas direktīvai, kura ir nododama Parlamentam, tika ierobežota, tomēr NAV tik un tā bija iespēja izmantot savas pilnvaras šajā jomā,” stāsta Nkom direktore Elisabeth Sørbøe Aarsæther.

Pagāja gandrīz gads, kad Eiropas Savienības Tiesa nolēma, ka Datu uzglabāšanas direktīva ir spēkā neesoša. ES uzskata, ka direktīva pārāk aizskar privātumu.

Tika izdota arī direktīvas lietošanas instrukcija, bet vēl līdz šim nav zināms, kā tā ir apstiprināta, tāpēc NAV vēl joprojām izmanto iespēju, lai piekļūtu savu klientu slepenajai informācijai. NAV saka, ka viņi veic „kvalitātes pārbaudes”, lai pasargātu sevi.

„Turklāt, saskaņā ar instrukciju, mums ir norādījumi, ka varam iegūt informāciju par aizdomīgiem apdrošināšanas krāpšanas gadījumiem. Valde veic „kvalitātes pārbaudes”, pamatojoties uz riska novērtējumu, lai nodrošinātu, ka šie norādījumi tiek ievēroti,” stāsta Magne Fladby, NAV kontroles direktors.

Kā NAV Jūs var pārbaudīt

NAV var meklēt informāciju par savu lietotāju izmantojot sciālajos tīklus, bankas kontus, veselības stāvokļa informāciju u.c. Jūsu un Jūsu ģimenes locekļu telefonu sarunas viņi varēja noklausīties līdz 2010. gadam, tagad NAV nedrīkst to darīt.

„Domājams, ka tādas informācijas lietošana nebija paredzēta NAV, taču, tas kā ir patiesībā, ir jānoska likumdevējiem,” saka Nkom direktore Elisabeth Sørbøe Aarsæther.

Šāda veida informācija ir pilnīgi konfidenciāla. Nevienam nav jāzina, ar ko cilvēks runā pa savu telefonu. Iespēja noklausīties svešas sarunas ir tikai dažām aģentūrām, un viena no tām ir policija, un pat policija to drīkst darīt tikai ļoti specifiskos gadījumos. Tikai tad, ja pastāv ļoti specifiski apstākļi, tādi kā slepkavība vai zādzība, policijai ir tiesības piekļūt šāda veida informācijai.”

Tāpat lasiet:

Lai noteiktu krāpšanas gadījumus, NAV var brīvi piekļūt visdažādākajiem reģistriem

http://norvegijasabc.lv/informacija-iebraucejiem/lai-noteiktu-krapsanas-gadijumus-nav-var-brivi-pieklut-visdazadakajiem-registriem/

NAV_bredde_jpg

Vai varat saņemt pabalstus no NAV, atpūšoties ārzemēs

http://norvegijasabc.lv/informacija-iebraucejiem/vai-varat-sanemt-pabalstus-no-nav-atpusoties-arzemes/

gir+utenlandsferie+kutt+i+støtten+fra+nav (1)

 

Atstājiet savu komentāru